Gözlerinizi yogayla dinlendirin!

Güncellenme tarihi: 01.11.2016
1- Avuç hareketi

Bu egzersizler bilgisayarın önünde uzun saatler geçirenler için ideal bir çalışmadır. Her gün kolaylıkla yapacağınız bu hareketler gözlerinizin etrafındaki şişlerin inmesine yarar ve göz sinirlerini rahatlatır.

Rahat bir pozisyonda dik olarak oturun. Gözlerinizi kapatın. Nefesiniz burun deliklerinizden girip çıkarken nefesinize odaklanın. Temiz ve serin havayı alın, kirli ve sıcak havayı verdiğinizi hissedin.

Şimdi avuçlarınız iyice ısınana kadar birbirine sürtün. Sonra avuçlarınızın alt kısmını göz çukurunuzun üzerine kapatın. Gözünüzü çevreleyen göz kaslarını (orbicularis oculi) avucunuzun alt kısmı ile hafifçe itin. Bu hareketi 10 kez tekrar edin, dinlenin ve 5 kez daha tekrar edin.
109006
YORUMLAR

Lütfen buradaki hareketleri yaparken yazanları dikkatli okuyun, sadece fotoğraflara bakarak yapmaya çalıştığınızda yanlış çalışmadan ötürü yüzünüzün daha da erken kırışmasına sebep olabilirsiniz.

bekleyen 01.01.2010 15:45:20

Ben yogayı hayat felsefesi olarak görüyorum. Yüz için uygulanan bu yöntemi de gerçekten faydalı görüyorum. Herkese uygulamalı. Teşekkürler

vandana vandana 19.10.2009 13:45:36

Ben zaten uzun zamandır yoga yapıyorum. Çok faydasını gördüm. Herkese öneriyorum.

zülay güçlü 19.10.2009 11:49:47

bence çk faydalı bılgıler verıyosunuz.teşekkürler

asmın kara 18.10.2009 22:14:29
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.