Ömrünüzün geri kalanında ne yiyeceksiniz?

Güncellenme tarihi: 01.11.2016
SORUN: Gözlerin zayıflaması
Görmeni sağlayan bu yuvarlaklar hâlâ mükemmel konumda olsalar bile, görme kaybına neden olan iki göz sorunu olan katarakt ve makula dejenerasyonu bu yıllarda gelişmeye başlayabilir. (Bilim adamlarının henüz keşfedemedikleri bir nedenden dolayı, kadınların makula dejenerasyonuna yakalanma riski erkeklere göre daha yüksek.)

ÇÖZÜM: Belki de artık yeşil beslenmenin önemini duymaktan bıktın ama gözlerin söz konusu olduğunda başka şansın yok. Karalahana, göbeksiz lahana, ıspanak ve şalgam yaprakları, ultraviyole güneş gözlüğü işlevi gören lütein ve zeaksantin içerir. Makula Dejenerasyonu Ortaklığı direktörü Judith Delgado ya göre, bu antioksidanlar, gözlerimizi, katarakt ve makula dejenerasyonuna neden olan UV ısınlarına karsı koruyor. 15 hafta süren bir araştırma, bol miktarda lütein ve zeaksantin içeren bir diyetle beslenen kişilerin gözlerinin daha yüksek bir maküler pigment yoğunluğuna sahip olduğunu ortaya koydu. Bunun, makula dejenerasyonuna karşı koruma sağladığı kanıtlandı. Araştırmalar, her gün bunlardan altı miligram yemenin gözleri korumaya yeteceğini ortaya koyuyor. Yeşil beslenmenin faydası burada ortaya çıkıyor: Bir kase doğranmış karalahananın içinde 26,5 miligram lütein ve zeaksantin var. Ispanağın üstüne zeytinyağı dök ve yediğin sebzeleri mutlaka zeytinyağıyla sotele. Sağlıklı yağlar, vücudunun, antioksidanları daha iyi emmesine yardımcı olur.
25212
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.