Kuruyemişin faydaları

Güncellenme tarihi: 31.10.2016
Bademin yararları
• Omega 3 kaynağı olarak kalp ve damar dostu bir besindir.
• İçinde bulunan Omega 3 kan pıhtılaşmasını ve damar sertliğini önler; tansiyonu düşürür, şeker hastalarında kalp hastalığı riskini azaltır.
• E vitamini bakımından zengin olması nedeniyle antioksidan ve yaşlılık engelleyici bir gıdadır, adet döneminde kan şekeri düşüklüğünü engeller.
• İçerdiği E vitamini şeker hastalığının gelişimini engeller; kalp, damar, beyin ve sinir fonksiyonlarını düzenler, yaraların iyileşmesine faydalı olur, prostat kanserinden korur.
• Bor bakımından zengindir; kemikleri güçlendirir.
• İçinde bulunan kalsiyum kandaki kolesterol düzeyini düşürür, kemik erimesini önler.
• İçinde bulunan magnezyum adet dönemi gerginlikleri ile adet öncesinde karında gaz, ruhsal durum değişiklikleri, baş ağrısı, şekerli ve tatlı besinlere istek, uykusuzluk, yorgunluk, baş dönmesi gibi belirtilerin azalmasına yardımcı olur.
• Alınan posa miktarı arttıkça koroner kalp hastalığı ve buna bağlı gerçekleşebilecek risklerde azalma olduğu saptanmıştır. Haftada en az 5 adet badem yiyenlerde koroner kalp rahatsızlığının daha az ortaya çıktığı belirtilmektedir.
• Bademde bulunan yağlar kötü kolesterolü azaltır.
• Bademde bulunan arginin isimli aminoasit kan damarlarını gevşeterek tıkanmalarını önler.
• Vücut direncinin artmasında, yaraların iyileşmesinde, tat ve koku duyusunun oluşumunda faydalı; sperm hareketlerini arttıran, büyüme, gelişme ve gebelik dönemlerinde ihtiyaç duyulan çinko minerali içerir.
48643
YORUMLAR

ne güzel bilgiler verdiniz şişmanlatır diye yemek istemiyorduk ne kadar yememiz lazım günde teşekkür ederim

munevversoydemir 26.12.2009 13:03:36
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.