Dr. Ender Saraç’dan anti-aging tüyoları

Güncellenme tarihi: 01.11.2016
KEMİKLER
Kemiklerinizi 30 yaşına kadar ne kadar iyi güçlendirirseniz, osteoporoz riskini de o oranda azaltırsınız. Çünkü kemik hazinemiz 30 yaşında doruk noktasına ulaşıyor. Bu yaşlardan sonra da kemik kütlesi azalmaya başlıyor. Yetersiz kalsiyum ve D vitamini takviyesi ile yetersiz güneş ışığı osteoporoz oluşumunu hızlandırıyor. Hareketsiz bir yaşam sürmek, sigara içmek ve alkol tüketimi de bu hastalığa yakalanma riskini artırıyor, işin kötü tarafı ise, osteoporozun kemiklerde kırıklar oluşuncaya dek belirgin bir ağrıya yol açmaması.

Genç kalması için: Yapılan araştırmalara göre; vücut ağırlığı ve yerçekimine karşı etkili olan egzersizleri haftada 2 saat süre ile uygulamanız sizi osteoporoza karşı koruyabiliyor. Örneğin, her gün ya da haftada en az 3 kez, yine en az 15 -20 dakika boyunca hızlı tempoda yürüyün. Ayrıca tenis, yürüyüş ve yoga da kemiklerinizi korumanız için önerilen egzersizlerden. Osteoporozdan korunmak için vücudunuzun kalsiyum ihtiyacını da karşılayın. Uzmanların önerisi günde yarım litre süte eşdeğer miktarda kalsiyum almanız. Süt yoğurt ve peynir gibi yağ oranı düşük süt ürünleri; brokoli, pazı ve ıspanak gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler; baklagiller, fındık, pekmez, deniz ürünleri, badem, portakal suyu, tahıllar ve ekmek zengin kalsiyum kaynaklarından.
53998
YORUMLAR

Şaka mı bu? Kalçalar öne bakacak şekilde nasıl durulur :)

sevmix 09.12.2009 10:51:52
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.