Diyetinizde mutlaka olması gereken besinler

Güncellenme tarihi: 01.11.2016
Yeşil Otlar ve Sebzeler: Fonksiyonel Detoksifikasyonda kullanılan koyu yeşil renkli otlar, özellikle folattan (sentetik şekline folik asit denir) çok zengindirler. B vitamini grubundan olan folat kanda homosistein düzeyinin yükselmesi önlenerek kalp hastalıklarına karşı koruma sağlar. Folat, B6 ve B12 suda çözünen vitaminler olup, pişirme sırasında bozulurlar. Bu nedenle, mümkün olduğunca çiğ olarak veya buharda pişirilerek yenmelidir. Bu otlar ve sebzeler, antioksidan mekanizmasında rol oynayan bakır ve mangan gibi mineralleri içerir. 300’den fazla enzimde yer alan ve sağlıklı bir kardiyovasküler sistem için gerekli olan magnezyum, kalp ritmi ve vücudun su dengesi açısından önemli olan potasyum, kan şekerinin düzenlenmesinde rol oynayan vanadyum, güçlü bir bağışıklık sistem için gerekli olan çinkodan da zengindirler.
60927
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.