Diyet bahanelerine son!

Güncellenme tarihi: 01.11.2016
İDEAL: Açlık krizini önlemek için kan şekeri değerinizin sabit kalmasını sağlamalısınız. Bunun için de gün boyunca en az 3 ana, 2'de ara öğün yemeniz şart. Gün boyunca süren yoğun iş temposunda yüksek bir performans gösterebilmeniz için de bol bol vitamin ve mineral, lif ile protein içeren besinlere ihtiyacınız olacak. Şeker ve yağdan ise kaçınmanız gerekiyor. Sırasıyla biraz tatlı, ekşi veya baharatlı şeyler tüketirseniz, açlık krizlerine yakalanmazsınız.

En iyisi öğle yemeğinizi akşamdan hazırlayın, üstelik bu sizin sadece 15 dakikanızı alır: Haşlayıp doğradığınız sebzeleri ve yeşil marulu bir kabın içine koyun. Konserve ton balığı, meyve ve küçük kap yoğurdunuzu da yanınıza aldınız mı, sağlıklı bir öğle yemeği hazırlamış oldunuz demektir. Eğer çok stresli bir gün geçirecekseniz, içeriğindeki magnezyum sayesinde size güç vereceği için meyvelerden muzu ve özellikle ceviz veya bademi (10 parça) tercih edin. C vitamininden zengin olan portakal, mandalina ve kivi de gün boyunca dinç kalmanızı sağlar. Aynı zamanda biber, rezene ve marul da C vitamininden oldukça zenginler. Bunların yanı sıra çavdar, tam tahıllı ekmek ile müsli ve yulaf çeşitleri de lif ihtiyacınızı karşılar, yağsız süt ürünleri ise protein almanızı sağlar.

İDARE EDER: Eğer akşamları yeterince sağlıklı beslenemiyorsanız, hiç olmazsa sabah kahvaltınız zengin olsun. Kahvaltı gün boyunca kendinizi dinç hissetmenize yardımcı olacaktır. Ama öğle ve akşam öğünlerini atlamayı alışkanlık haline de getirmemelisiniz.
29393
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.