Ara öğünlerde dikkat etmeniz gerekenler...

Güncellenme tarihi: 01.11.2016
ARA ÖĞÜN ANA ADIMDIR!
"Az az, sık sık" önerisini duymayan yoktur. Peki "neden" sorusunun yanıtını hiç merak etiniz mi? İşte yanıtı: Bir günde kişinin alması gereken toplam enerji miktarı (kalori miktarı); kilo, boy, yaş, cinsiyet, sağlık durumu gibi birçok nedene bağlı ola¬rak değişkenlik gösterir. Burada önemli olan, alınan kalorinin yeterli ve dengeli bir biçimde 3 ana ve 3 - 4 ara öğüne bölünmesidir. Alınan kalori sadece birkaç öğünde tüketilirse, bir öğünde alınan enerji vücudun o andaki ihtiyacından fazla olabilir. Aynı zamanda, bir öğünde tüketilen fazla enerji insülin salgısını arttırmakta, artan insülin salınımı ise o öğünde kullanılamayan enerjinin yağ şeklinde depolanmasına neden olmaktadır. Az az, sık sık yemek yenildiğinde daha az insülin salgılanmakta ve enerjinin büyük bir kısmı yağ olarak depolanmak yerine günlük aktiviteler için kullanılmaktadır. Sağlıklı bir kilo vermenin ve ulaşılan hedefin sürdürülebilmesinin basit ama etkili bir anahtarı "az az, sık sık" yemektir! Reflü gibi sağlık problemine sahip olanlar, akşam yemeğinden sonraki ara öğünü günün daha erken saatlerine ala-bilir veya tamamen kaldırabilirler. Hipoglisemi problemi olanlar ise bu öğünü özel¬likle tüketmeli, atlamamalıdırlar.
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.