20 yıl sonra da formda kalın!

Güncellenme tarihi: 01.11.2016
ESNEKLİK
Esnek bir beden, arkaya bakmak yüksekten bir şeyi uzanıp almak eğilmek gibi gündelik hareketleri kasları zorlamadan yapabilmek anlamına gelmektedir. Yaşlandıkça biyolojik dokular, kaslar, tendonlar, bağdokular esnekliklerini yitirir. Ayak parmaklarından boyuna kadar tüm eklem sistemi yavaşça bozulur hatta artroz denen rahatsızlık ortaya çıkabilir. Esnekliğin yitirilmesi; diyabet, hiper tansiyon, kilo sorunu, kolesterol gibi hastalıkları beraberinde getirebilir.

Test
Bacaklarınızı birleştirin, dizlerinizi kırmadan öne doğru eğilerek el parmaklarınızla ayak parmaklarınızı yakalamaya çalışın.

Egzersiz
Boynunuzdan başlayıp sırtınızdan geçen ve bacaklarınızın arkasını kaplayan kas grubunu çalıştınn... Ayağa kalkın, bacaklarınızı omuz hizasında açın sırayla her iki yana eğilip ayaklarınıza dokunmaya çalışın.

Öneri
Yoga ve pilates kas sistemini harekete geçirir.

YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.