20 yıl sonra da formda kalın!

Güncellenme tarihi: 01.11.2016
GÜÇ
Kasları hareket ettirmek kandaki şeker birikimini azaltıp ensülini daha verimli kullanmaya yarar. Sıkı ve esnek kaslar, iskelet sisteminin uzun yıllar boyunca »ağlıklı kalmasının anahtarıdır. Esneklik, bedenin geneli hakkında da fikir verir.

Test
Yere yüzükoyun uzanın. Kollarınızı omuzlarınızın iki yanına yerleştirin ve mekik çekmeye başlayın. Çok zorlanırsanız, dizlerinizden güç alın. Durmadan kaç adet mekik çektiğinizi hesaplayın.

Egzersiz
• 1 ya da 1.5 kilogramlık ağırlıklar yardımıyla halter kaldırın. Ağırlıkları, kollarınızı dirsekten kırarak önde ya da yanda kaldırabilirsiniz.
• Hafif mekik egzersizleri yapın. Haftada üç ya da dört defa beşer kerelik setler halinde başlayın. Sonraki haftalarda sayıyı yavaşça artırın.

Öneri
Boks vapın. Kendinizi koruma içgüdünüz, kaslarınızı kuvvetlendirecektir. Yoga ve pilates de vücudunuzu formda tutarak yaşlanma belirtilerini erteler.
21431
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.