20 yıl sonra da formda kalın!

Güncellenme tarihi: 01.11.2016
DAYANIKLILIK
Bedenin orkestra şefi olarak kabul edebileceğimiz kalp, farklı fiziksel aktivitelere uyum sağlayabilmeli. Koşmak, hızlı yürümek, merdiven çıkmak, ağır paket taşımak gibi. Eğer sağlam bir kardiovasküler sisteminiz varsa bu zor koşullara hemen adapte olacaktır. Kalbinizi kuvvetlendirmeniz, sizi yan yolda kılmaktan kurtaracaktır.

Test
Dinlenirken, egzersizden hemen sonra ve egzersizden iki dakika sonra nabzınızı ölçüp sonucu not edin. Nabız ölçümü için parmaklarınız yardımıyla el bileğinin iç yüzüne 1.5 saniye boyunca hafifçe bastırın. Elde ettiğiniz sayıyı dört ile çarpınca bir dakikadaki kalp atım sayısını hesaplamış olacaksınız, ünce beş dakika boyunca uzanın. Ardından nabzınızı ölçün. Daha sonra ayağa kalkın, kollarınızı önünüze doğru uzatıp dizleri kırarak yere oturup kalkın. 30 tekrar yaptıktan sonra nabzınızı bir kez daha ölçün. Ardından iki dakika ara verip dinlenin ve yeniden nabız ölçümü yapın. Her üç etap için de verileri dakika bazında alın, sayıdan 200 çıkarın ve ona bölün. Sonuç ideal veriden uzakta mı? Çıkan bu olumsuz sonuç, kaslarınızın ve eklemlerinizin yeterince sıkı olmamasından ya da ancak bir doktorun düzeltebileceği türde bir solunum probleminden kaynaklanıyor olabilir.

Egzersiz
Antrenmanlı bir kardiyovasküler sistem, her tür ritim değişikliklerine kolaylıkla uyum sağlar, tıpkı 20 yaşındaki bir kalp gibi. Haftada iki ya da üç kez, 15/20'şer dakikalık sürelerle hafif aerobik hareketleri, bisiklet, yürüyüş gibi aktiviteler yapın.

21490
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.