20 yıl sonra da formda kalın!

Güncellenme tarihi: 01.11.2016
DENGE
Beynimiz; işitsel reseptörlerle donanmıştır. Bu da bedenimizin hareket halindeyken çıkardığı iç sesleri algılayabilmesini sağlar. Zamanla bu sistem yavaşlar ve düşmemizi ya da bir zarar görmemizi engelleyen ani refleksler yok olmaya başlar.

Test
Ayağa kalkın, gözleriniz kapalı olarak sol ayağınızı sağ dizinizin yan yüzüne yerleştirin. Bu şekilde dengeniz bozulmadan durabildiğiniz kadar durun ve süreyi ölçmeye çalışın. Dengeniz bozulduğunda bacak değiştirin ve bu kez sağ ayağınızı sol dizinizin yan yüzüne yerleştirin. Her iki bacaktaki süre farklılık gösterebilir. Ortalaması, size genel bir sonuç verecektir. Bunun için süreleri toplayıp ikiye bölmeniz yeterli.

Egzersiz
Test için yaptığınız egzersizi haftada birkaç kez tekrar edin. Günlük aktiviteleriniz sırasında; diş fırçalarken, yemek yaparken bir ayağınızın üzerinde denge durmada çalışın; tabii gözleriniz açık olarak. Mümkün oldukça çok parmak uçlarınızda durmaya çalışın. Öneri

Düzenli olarak tai-chi yapmak denge kazanmak için en ideal yöntemlerden biridir.
21487
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.