Mahmure

Doktorlar

Uğur Dalan

Anoreksia hastasıyım(Sorularınızın yanıtları)

Anoreksia hastasıyım(Sorularınızın yanıtları)

Psikolog Uğur Dalan sorularınızı yanıtlıyor.

Selam Uğur Bey Ben anoreksia hastasıyım bundan dolayı annem panik atak hastası oldu ve nöbetler geçiriyor. Yüzü kızarıyor ya sıtma tutuyor ya da üşüyor, çarpıntısı oluyor, tansiyonu yükseliyor, acillere getirdiğimizde bir şey çıkmıyor baygınlık gibi hissi oluyor, vücudu uyuşuyor,gerçekten panik atak mı acaba? Neroloji ye sadece gitti ilaç fayda vermiyor ne yapmamız gerekiyor. Ona nasıl davranmalıyız. tedavisi mümkün mü acaba? Tehlikesi ne kadar var? Nöbetleri sırasında ne yapmalıyız? Size çok teşekkür ederim.

Merhaba, panik bozukluk tedavisi durumun şiddetine göre psikoterapi + ilaç tedavisi şeklinde yapılır. Bunun için bir psikiyatr ve bir psikoloğa başvurmanız gerekecektir. Kesinlikle tedavisi olan bir rahatsızlıktır fakat kimi zaman tedavi uzun sürebilir. Fiziksel olarak herhangi bir tehlikesi yoktur. Bu rahatsızlık yüzünden anneniz fiziksel bir problem yaşamaz. Nöbetler sırasında nefes egzersizi gibi relaxasyon teknikleri kullanılabilir.

Selam iyi akşamlar efendim 21 yasındayım üniversite öğrencisiyim.. ben bir şey sormak istiyorum.. Ben 2 gün önce akrabamı kaybettim kalp krizinden ve nasıl olduğunu gördüm sonra ben karanlıklardan korktum ve korkuyorum da ve hala etkisindeyim karanlıktan kendi gölgemden bile korkuyorum bazı sesler duyuyorum ama bunlar daha önce yoktu akrabamı kaybettiğim zaman oldu bana bu konuda yardımcı olur musunuz?

Merhaba, bu posttravmatik stres bozukluğuna bağlı olarak gelişen bir durum olabilir. Travmanın üzerinden bir süre geçtikten sonra (yaklaşık 2 hafta ile 8 hafta arası) belirtilerde bir azalma olmazsa tersine artış olursa tedavi için başvurmanızı öneririm.

Bana iki yıl kadar önce şizoaffektif teşhisi konuldu. İki defa hastaneye yattım ve çok çeşitli ilaçlar kullandım daha sonrada bu ilaçları bıraktım. Bu ciddi bir rahatsızlık mıdır.şizofreniye dönüşür mü? Şu anda 31 yaşındayım.ancak çocukluktan beri gelen hep bir takım problemlerim oldu.yardımcı olursanız sevinirim.

Merhaba, bu durum için belirtileri bilmeden ve sizi görmeden bir şey söyleyemem fakat kontrollerinizi mutlaka ihmal etmeyin ve doktorunuzun verdiği ilaçları doktorunuz kesene kadar mutlaka kullanın.

Ben hayattan ne yapsam da hiç zevk alamıyorum lütfen bana yardımcı.

Hayattan zevk alamama depresif duygu-durumun klasik belirtisidir, fakat sadece bu belirti ile bir depresyondan söz edilemez. Bu durum kronikleşmiş bir hal almış olabilir. Hayattan zevk alamama tüm yaşamınızı olumsuz etkileyeceği için mutlaka bir tedaviye başvurmalısınız.

Sayın doktorum hastalığım sabah erken uyandım yatağımdayım etraf anormal şekilde dönüyor ve mideme bulantı veriyor kusmak istiyorum. Midem yanıyor ayağa kalkamıyorum kendi kendime bu rahatsızlığım yaklaşık altı ay arayla tekrarlıyor bunun nedenini Psk.uzmanına gittim bana panik atak dedi ama benim şikayetlerim sizin panik atak hastalığının belirtilerine pek uymuyor şunu da söyleyeyim hastalık gelmeden bir gün önce çok sinirlendiğim bazı olay olduğu zaman olabilir mi ilaç da kullanıyorum benim hastalığım panikatak mı beni aydınlatırsanız çok memnun olurum.

Merhaba, hastalığınıza sizi görmeden ve geniş bilgi almadan bir şey söylemem yanlış olur. Panik bozukluk bir kaygı bozukluğudur. Sizde ortaya çıkan sabah mide bulantısı semptomu da kaygı bozukluklarında olan bir semptomdur. Kesin bir şey söyleyemem fakat doktorunuza güvenmeli ve verdiği ilaçları aksatmamalısınız.

Merhaba ben bazı sıkıntılarımdan dolayı gittiğim doktor bana "x" hap önerdi ve ben kullanmaya başladım.bu ilaç bana iyi geldi yani kendimi iyi hissediyorum ama bazı doktor arkadaşlarımın da bana bu hapı kullanmaman gerektiğini bana söylemesi beni tedirgin etti.ne yapmam lazım hapı bırakmayı denedim ama eskisinden de kötü oldum şimdi kullanıyorum.lütfen bana bir öneride bulunun şimdiden teşekkürler.

Merhaba, kullandığınız ilaç bir antidepresandır ve piyasada sıklıkla kullanılan bir ilaçtır. Bir psikiyatr size bu ilacı verdiyse ve olumlu etkilerini gördüyseniz doktorunuz tedavisi sonlandırana kadar devam etmelisiniz. Saygılarımla.


Merhaba ben 15 yaşında bir kızım ve ilkokulda sınıf arkadaşlarım alay etmeleri beni aşağılamaları yüzünden psikoloğa gittim bir süre sonra gerek kaldı diye bıraktık bu aşağılamalar dış görünüşüm yüzündendi boyumun kısalığı gözlük takmam gibi basit şeyler ileriki yıllarda da yaşıtlarıma göre ufak olmam herkesin dalga konusu oldu liseye gidiyorum hala böle eleştirilere mağruz kalabiliyorum bu eleştirilerden olsa gerek kendime hiç güvenim yok hem de hiç suratım asık hayattan vazgeçmiş gibiyim güzellik çirkinlik deil sorun sadece ben bildim bileli insanların eleştirmesi yeni biriyle tanışırken utanıyorum inanın yaşım küçük gibi davranıyorum sanki sizce bende ki sorun ne.

Merhaba, daha küçük yaştan itibaren çevreden yapılan bu olumsuz eleştiriler kendinize olan güveninizin yıkılmasına ve benlik saygınızın düşmesine neden olmuştur. Buna bağlı olarak depresif bir duygu-duruma girmiş olabilirsiniz. Alacağınız bir terapi ile güven duygusunu tekrar kazanabilir, benlik saygısını arttırabilir ve bu depresif duygu-durumdan kurtulabilirsiniz. Size bir psikoterapi almanızı ve hayat kalitenizi arttırmanızı öneririm.

Merhaba ben sekiz senedir panikatak tedavisi görüyorum dört senedir buna depresyonda eklendi tam bir tedavi için psikoterapide gereklimidir sekiz yıldır ilaç kullanıyorum.iyileşir gibi oluyorum ama tekrarlıyor bazen.

Merhaba, panik bozukluğun tedavisi psikoterapi ve ilaç tedavisi nin beraber yürütülmesi ile yapılırsa nüks etme oranı oldukça azalır. 8 yıldır sadece ilaç tedavisi görmüşsünüz anladığım kadarı ile. İlaç tedavisi ile psikoterapi yede başlamanızı öneririm. Bu şekilde kalıcı bir çözüm bulabileceğinizi düşünüyorum.

Merhaba abim çok takıntılı acaba tedavisi var mı?

Merhaba, psikolojide obsesif-kompulsif bozukluk olarak adlandırılan takıntılı düşünce-davranış bozukluğunun tedavisi vardır. İyi bir tedavi ile abiniz bu durumdan kurtulabilir.

3 yıldır panik atak tedavisi görüyordum bundan 20 gün önce hormon testlerinde nodulsuz iç guatr çıktı aşırı sınırlıyım dr söylemesine göre guatr depresyona bile sebep olabiliyormuş sizin görüsünüz nedir bu konuda.

Doktorunuz haklı guatr pek çok psikolojik probleme de sebebiyet verebilir. Bu yüzden ihmal etmeden onun tedavisine başlayın.

Psikolog Uğur Dalan
Es-Med Sağlık Hizmetleri
« tüm yazıları
Soru Sor
2818
dahafazlası
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.