Yağ tutkusu

Çikolata ve tatlılara karşı büyük bir istek duyuyorsanız bu sizin tatlıya değil, yağa düşkünlüğünüzden kaynaklanıyor olabilir.

Çikolata ve tatlılara karşı büyük bir istek duyuyorsanız bu sizin tatlıya değil, yağa düşkünlüğünüzden kaynaklanıyor olabilir. Eğer istediğimiz tatlı olsaydı küp şeker bile durdurabilirdi bizleri, fakat tatlı krizi diye adlandırdığımız durumda aklımızdan neler geçtiğini tekrar düşünelim, hepsinde yağ var öyle değil mi?

Yaşadığımız dünyada yağdan zengin birçok besin bulunmaktadır ve bazı insanların yağa karşı olan istekleri kültürel kaynaklı olabilir. Yağların besinlerde bu kadar çok kullanılmak istenmesinin nedeni ürünlere düz ve yumuşak krema, gevrek ve ağızda dağılan, yumuşak ve sulu bir yapı kazandırmasıdır. Yağlı besinlere karşı bir düşkünlüğünüz varsa bunu azaltmak için şu yöntemlere başvurabiliriz.

DİLİNİZİN ÜZERİNDE TAT ALMAYA YARAYAN TOMURCUKLARI KANDIRALIM.

Düşük yağlı yoğurtla ekmek üzerine sürebileceğimiz lezzetli garnitürler, meyve püresinden tatlı sosları ve sütlü krema yaparak orjinale benzer yapıda az yağlı ya da yağsız ürünler hazırlayabiliriz.

YAĞLI BESİNLERE OLAN DÜŞKÜNLÜĞÜMÜZÜ AZALTMAYA ÇALIŞALIM.

Yağlı ve şekerli tatlılarınızı birileri ile paylaşarak yağ ve enerji alımınızı yarıya indirebilirsiniz.

BESLENME ALIŞKANLIKLARINIZI DEĞİŞTİRİN.

Öncelikle yağların hangi kaynaklardan geldiğini öğrenin ve yediğiniz tek bir lokmayı bile dikkate alın. Özellikle etlerde derisiz kanatlı hayvan etleri ile sığır ve kuzu etlerinin yağsız olanlarını tercih ederek balığa daha çok yer verin. En önemlisi de katı ya da sıvı olsun fark etmez mutlaka yağ miktarını azaltın.

« tüm yazıları
Soru Sor
8282
dahafazlası
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.