Mahmure

Doktorlar

Nevzat Aksoy

Helikobakter ve gereksiz tedaviler (Sorularınızın yanıtları)

Helikobakter ve gereksiz tedaviler (Sorularınızın yanıtları)

İç hastalıkları ve Gastroenterohepatoloji ile ilgili olarak merak edip öğrenmek istediklerinizi Uzm. Dr. Nevzat Aksoy ekolay.net/saglik sayfasında cevaplıyor

Soru: Merhaba hocam geçen sene şeker bayramında mide rahatsızlığı ve ishale yakalanmıştım. O günden sonra midede sürekli bir şişkinlik baş gösterdi ve kilo aldım (o gün bugün sürekli gaz çıkarıyorum). Kan tahlili verdim Helicobakter pylorı çıktı ve H.pak kullanıyorum ama bir rahatlama hissi duymadım şişkinlik devam ediyor kontrolüm var ama sonuç ne olur bilmiyorum yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler

İshal, şişkinlik ve gaz midedeki organizma (Helikobakter) ile ilgili değildir. Bu nedenle verilen ilacın işe yaraması zaten beklenmez ki sizde de işe yaramamış. Gereksiz tedavilerden sakınabilmek için doğru branş olan Gastroenterolojiye gitmelisiniz.

--------------------------

O ilaçları içmeyin

Soru: Hocam ben 43 yaşındayım.Uzun zamandır mide yanması çekiyordum.Buna sürekli tuvalete çıkma isteği ve tuvaletten sonra midede boşluk hissi, halsizlik eklendi. Endoskopi çektirdim, gastrit çıktı. H...pak diye üçlü bir ilacın tedavisine başlandı ancak ben bu ilacı yan etkileri yüzünden bıraktım, sadece 8 gün kullandım. İlacı bıraktıktan sonra yan etkileri devam etti ne kadar sürer, ateş basması ve terleme ile mide bulantısı iştahsızlık, denge bozukluğu başladı. Bu etkilerin sebebi bu ilaç mıdır? Yoksa yeni bir hastalık belirtisi mi?

Gastrit var diye midedeki mikrop yok edilmez. Yakınmalarınızı midenizde bulunan bakteriye bağlamak mümkün değildir. Kullandığınız ilaçları kestiğinizde yan etkileri de sona ereceğinden anlattığınız yakınmalar ilaca bağlı değildir. Bulunduğunuz yerde bir Gastroenteroloji Uzmanına başvurmalısınız. Geçmiş olsun.

---------------------

Uygunsuz tedavi

Soru: merhabalar; ben mide ağrısının böbreklerime oradan da sırtıma vurması nedeniyle doktora gittim yapılan bütün tahliller sonucunda c-14 testi sonucunda midemde helikobakter pilori mikrobu bulundu. sorum bu helikobakter 367 çıktı bunun limiti nedir. ikincisi doktorum tedavi için h.pak ve l..sor adında ilaçlar verdi ancak eczacı bu helipak adlı ilacın aynı tedavide etkili olduğunu lansora gerek olmadığını söyledi ama ben doktorum verdim diye aldım ve kullanmaya başlıcam sizce hangisi doğru teşekkür eder, çalışmalarınızda başarılar dilerim

L..sor asit azaltıcı bir ilaçtır. H.pak'ın içinde 3 ilaç bulunur ve bir tanesi zaten o gruptandır. Dolayısıyla eczacınız doğru söylemiştir. H.pak ile L..sor'un aynı reçetede yazılmış olması uygun değildir. Bu uygunsuzluğa bakarak midenizdeki Helicobacter'in yok edilmesi kararının da yerinde olmadığı düşünülebilir. Bir Gastroenteroloji Uzmanına başvurunuz. Önerim; doğru hekim, doğru tetkik, doğru tanı, doğru tedavi'dir.

-----------------

Mide mikrobu için gereksiz tedavi

Soru: Hocam, sirtimda agri, gogsumde agri, halsizlik, mideden surekli ses gelmesi, siklikla ishal sikayetlerim nedeniyle doktora gittim. Ciger filmleri, sirtimin filmleri falan cekildi. Kan testleri yapildi. Hic birinde sorun cikmadi. Ama yapilan gaita testinde h. pylori cikti. bunun icin Clar.., amox.. ve ome.. adli ilaclari 14 gun sure ile kullanmam gerektigi soylendi. 5 gundur kullaniyorum ama sirtimdaki agrilar hala devam ediyor, yedikten 3-4 saat sonra basliyor tekrar yemek yedigim de azaliyor biraz. 5 gundur ilac kullanmama ragmen bu agrilarin hala devam etmesi normal mi? tesekkur ederim

İshal, mideden ses gelmesi, sırt ve göğüste ağrı yakınmalarının H. pylori ile bir ilgisi yoktur. Dolayısıyla onca ilacı boşuna içiyorsunuz. Doğruları bulabilmek için güzel bir muayene, yerinde tetkikler gerekir. Doğru tanıya ulaşıldıktan sonra tedavi de doğru olacaktır. Bunun için bir Gastroenteroloji Uzmanına başvurmalısınız.

« tüm yazıları
Soru Sor
11111
dahafazlası
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.