Mahmure

Doktorlar

Melda Alantar

İnternet- çocuk ilişkisi nasıl olmalıdır?

İnternet- çocuk ilişkisi nasıl olmalıdır?

Pedagog Melda Alantar çocukların internetle olan ilişkisini değerlendiriyor...

İnternet iyi kullanıldığında güçlü bir eğitim aracıdır. Pek çok web sitesi değerli kaynak ve etkinlikler hakkında bilgi sunmaktadır. Öğrenciler çeşitli kütüphanelerden yararlanma, uluslar arası yayınları takip ederek proje hazırlama, bilgilerini derinleştirme olanağını bulurlar. Ancak bu bilgi denizinde gelişi güzel sörf yapan öğrenciler dalgaya kapılıp devrilme riskiyle karşı karşıyadırlar.

Kendi başlarına internette dolaşan öğrenciler zamanlarının % 95'ini boşa geçirmektedirler. Oysa 20 dakika bilgi toplamak için yeterli süredir.

Verimli bir arama yürütmeleri için öğrenciler doğru soru sorma ve konunun sınırlarını belirleyen bir-iki sözcük bulma konusunda yönlendirilmelidirler.

Özellikle gençlerin bilgi alışverişinde bulundukları sohbet odalarında uygunsuz, bayağı materyaller bulunabilir. Çocuğunuzu genel ilgi alanlarına hitap eden siteler yerine belli ilgi alanlarına yönelik (örneğin dağcılar, pul koleksiyoncuları gibi) siteleri kullanmaya yönlendirin. Siteleri inceledikten sonra sadece eğitimle ilgili olanları seçip, yükletebilirsiniz.

Uygunsuz malzemenin önlenebileceği denetim sistemleri hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Chat olayı sosyalleşmenin bir boyutudur. Ancak sürekli chat yaparak toplumsal hayattan uzaklaşma internet bağımlılığının tehlike sinyali olarak değerlendirilmelidir.

Çocuklarımızın oyun arkadaşlarını nasıl tanımak istiyorsak, chat arkadaşları hakkında da bilgi sahibi olmalıyız.

Yabancılarla konuşurken dikkatli olması gerektiğini çocuğunuza hatırlatın. Tanımadığı insanlara ad-soyad, e-posta veya posta adresi, telefon numarası, kredi kartı numaraları gibi kişisel bilgiler vermemesini söyleyin.

Çocuğunuzun her gün ev bilgisayarına, televizyona ve videoya ayırdığı zamanı toplayın. Toplam süre okul öncesi çağdaki çocuklarda bir saatten, ilkokul çağındaki çocuklarda iki saatten fazlaysa, sınırlandırmaya gidebilirsiniz.

Kullanım süresini çocuğunuzla konuşarak belirleyin. Ekran zamanının bir kısmından vazgeçerse kendisiyle daha fazla zaman geçireceğinizi söyleyip, çekici farklı etkinlikler önerebilirsiniz.

Aşırı kullanımı denetlemenin en kolay yollarından biri, evdeki bilgisayarı sizin de takip edebileceğiniz bir yere koymaktır-koridor veya ortak çalışma odası gibi . Kullanılan materyali, oyun içeriklerini denetleyin.

En etkili pazarlama tekniklerinden biri de internet yoluyla çocuklarla iletişim kurarak onlara doğrudan ürün satmaktır. Çocuğunuzun satış tuzaklarına düşmemesi için interneti nasıl kullandığını takip edin.

Pedagog Dr.Melda Alantar
www.pedagogdr.com



« tüm yazıları
Soru Sor
7257
dahafazlası
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.