Mahmure

Doktorlar

Berrin Yiğit

Sebze yemek için 10 sebep

Sebze yemek için 10 sebep

Çocukluk çağlarında çok sevilmeyen sebzelerle barış ilan etmenin tam vakti.

Sebzeler içeriklerindeki yüzlerce koruyucu ajanla adeta vücudun savunmadan sorumlu kolları olarak işlev görmektedir. Annelerimizin 'ye ki güçlenesin' sözlerini doğrular cinsten kuvvetli içerikleri ile metabolizmanın bağışıklık sistemini sağlamlaştırıp, vitamin ve mineral gereksinimimizi karşılamaya yardımcı olmaktadır. Çocukluk çağlarında çok sevilmeyen sebzelerle barış ilan etmenin tam vakti.

Optimum yaşam kalitesi vaat eden beslenmenin süperstarı sebzelere artık düşman gözü ile bakmayın, aynı safta düşmanlara (vücuda zarar veren serbest radikaller en başta) karşı savaştığınızı bilin.

Çatalınızdaki en güçlü silahınız olarak hedefe yönelik ateş hattı açabilmeniz için çok çeşitli, renkli ve mevsime özel beslenme temel ilkedir. Tabaklarımızda minyatür savunma kaleleri yaratabileceğimiz, vazgeçilmez sebzelerimizi düzenli olarak ve yeterli miktarlarda tüketmek için işte size 10 neden :

1. İdeal kilonun korunmasına yardımcılardır

2. Kalp hastalıklarına karşı koruyucudurlar

3. Şeker hastalığının kontrol altında tutulmasına destek verir

4. Doğumla ilişkili hastalıklarının bazılarının önlenmesinde rol oynayabilir

5. Belli kanser türleri risklerini azaltabilir

6. Felç ve diğer bazı kronik hastalıklara karşı önlem alabilirler

7. Kan basıncını düşürebilir

8. Yetişkinlikde ortaya çıkabilecek görme bozukluklarının önüne geçebilir

9. Tatlı isteğinizi baskılayabilir

10. Vücudun toksinlerden kurtulmasına destek vererek, iyi hissetme halinizi geliştirebilir.

Peki hayatımıza sebzeleri nasıl sokabiliriz?
Öncelikle her öğünde bir sebze türünün alınmasına dikkat edin. Bu kahvaltıda tüketilebilecek söğüş sebzeler (domates, salatalık, maydanoz, nane, roka, sivri biber) olabilir, sabah salatası şeklinde ince kıyılmış yeşillikler, peynire katılmış ince kıyım mayadanoz, nane, dereotu, yumurtaya ilave edilmiş mantar, renkli biberler olabilir.

Öğün aralarında tüketilecek sebze suları ya da meyve sebze suyu kombinasyonları da güzel alternatiflerdendir.

Yine öğle ve akşam yemeklerinde mutlaka sebze yemeği, haşlaması, ızgarası veya salatalar bulunmalı. Cacık şeklinde alınacak salatalık, nane bile hiç yoktan iyidir. Sebze çorbaları ya da karışım çorbalara ilave edilecek sebzeler güzel aroma sağlayabilir, pilav makarna yerine sebze garnitürler ise hem renkli tabaklar hem de lezzetli alternatifler olacaktır.

Yoksa siz hala sebzenizi yemiyor musunuz? Afiyet olsun.

Diyetisyen Berrin Yiğit
Akkavak Sok. Halil Bey Aptmanı
No: 31 D: 29 - 30 Nişantaşı
(0212) 291 75 15 – 16
« tüm yazıları
Soru Sor
1726
dahafazlası
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.