Mahmure

Doktorlar

Berrin Yiğit

Kenevir soyayı tahtından eder mi?

Kenevir soyayı tahtından eder mi?

Çin'de 6000'den uzun süredir toplanan kenevir soyalı ürünlerden önce besin kaynağı olarak kullanılmaktaydı.

2005 yılından beri satışları yüzde 50 oranında artan ve 8,6 milyon dolarlık bir sanayi haline gelen kenevirin yüzden fazla çeşidinin internet ve supermarket üzerinden satışı gerçekleşmektedir. Çin'de 6000'den uzun süredir toplanan kenevir soyalı ürünlerden önce besin kaynağı olarak kullanılmaktaydı. Yurt dışından en son raflara taşınan yeniliklerin başında gelen kenevir sütü ciddi talep görmektedir.

2 kaşığı kenevir, 1,1 gram protein, 2 gram doymamış yağ asidi içermektedir. İçeriğindeki yağ asidi kompozisyonu ile kalp damar hastalıklarını önleyici olabilecekken kenevirin yağ asidi içeriğinin yağlı balıklardan elde edilen omega 3 türlerinden farklı olduğunun da altını çizmekte fayda vardır. Hayvansal kaynaklı omega 3'ler EPA ve DHA'ya dönüşürken, kenevirdeki ALA dönüşemez (en fazla yüzde 1 oranında dönüşebilir ki bud a ihmal edilebilecek bir orandır). Öte yandan keten tohumunda olduğu gibi kenevirde suda eriyen lifden zengindir.

Elmanızı soydurmayın
Elma sağlık faydaları ile her zaman ön planda duran meyvelerden biridir. Bunun sağlık faydasının da kabuğundaki posadan kaynaklandığı ve içeriğindeki antioksidanların zenginliği olarak gösterilmektedir. Zira son çalışmalar elmanın kabuğunu soymadan yenmesinin posa içeriği kadar besleyicilik açısından da önemli olduğunu vurgulamaktadır.

Karaciğer, göğüs, kolon kanserlerini önleyici özelliğinin çalışıldığı araştırmada 13 triterponoidlerin çok yüksek oranda kanseri önleyici etkileri gözlenmiştir. Bu bileşenlerin hala nasıl bu etkileri gösterebildiği anlaşılamasa da faydaları kesinlik kazanmıştır. Sonuç olarak elma tüketimi akciğer kanseri, kalp hastalıkları ve felce karşı koruyucu olabilmektedir.

O zaman buradan şu sonuç çıkıyor ki anneniz elmanızı soymadan yemenizi asihat ederken çok haklıymış. Bu .çalışma sonuçları üzüm kabuğu ve çekirdeği gibi d,ğer bazı meyve ve sebzeler için de geçerlidir. Bu nedenle yiyebildiğiniz sebze ve meyveler mümkün mertebe, doğal formuna yakın, iyi yıkanmış halde tüketmekte fayda vardır.

Diyetisyen Berrin Yiğit
Akkavak Sok. Halil Bey Aptmanı
No: 31 D: 29 - 30 Nişantaşı
(0212) 291 75 15 – 16
« tüm yazıları
Soru Sor
1591
dahafazlası
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.