Mahmure

Doktorlar

Berrin Yiğit

Detox'a başlayın, zinde kalın!

Detox'a başlayın, zinde kalın!

Daha zinde, formda ve enerjik olmak elinizde. Hemen bugün dizginleri ele alın ve yarın başlayacağınız detox programına vücudunuzu hazırlayın.

İşte adım adım yapmanız gerekenler:

Sabah kürü ile güne merhaba deyin.

Öncelikle gülerek uyanın, başucunuzdaki bir bardak ılık suyu için ve esneme hareketleriyle kaslarınızı gevşetin. 15 dakika sonra büyük 1 bardak ılık su içine 2 tatlı kaşığı öğütülmüş organik keten tohumu ekleyip için. 1 avuç çekirdekli üzüm yiyin.

Evde spa keyfi yaşayın

Küçük bir sağlık kürü ardından ılık bir duş alın mümkünse küvet banyosu yapın. Sevdiğiniz aromatik yağlar ve okyanus tuzu eklenmiş sıcacık su hem bedeninizi hem de vücut enerjinizi temizleyecektir. Olmazsa olmaz önerilerim 2 çay kaşığı keten tohumu yağı ve 2 çay kaşığı Aloe Vera"yı yıkanma suyuna eklemenizdir. Fondan gelecek hafif ve rahatlatıcı bir müzik, mumlar ve çiçekler de egzotik tatil beldelerini aratmayacaktır.

Bitki çayları ile zararlı toksinlerle yavaş yavaş vedalaşın

Banyo keyfi ardından sıcacık bir bitki çayına kimse hayır diyemez. Papatya, adaçayı, rezene, ısırgan, ekineşya, Melissa, kara hindiba çaylarından birini tercih edin, limon ilavesiyle afiyetle için. Bu ritüeli gün boyu 4-5 kez tekrarlayın. İlla da ben siyah çaysız yapamam diyorsanız işte size minik bir sır. Poşet çayı sıcak suya batırın 5 saniye kadar tutup çıkarın, yeni bir bardak sıcak suya aynı poşeti atın ve demlemeye bırakın. Bu sayede içeriğindeki kafein miktarı büyük oranda azalacaktır, birazda limon sıkar, açık içerseniz anlaştık.

Meyve şöleninden oluşan sabah kahvaltısı

Bir detox programı özelliği taşıyan bu plan dahilinde sabahları kış meyvelerinden portakal, mandalina, elma, armut veya muz tercih etmelisiniz. 1 tatlı kaşığı pekmez, muz ve light süt ile hazırlayacağınız içecek enerji deponuzu dolduracaktır.

Ara öğünleri atlamayın

Her zaman olduğu gibi ara öğünleri asla atlamayın. Birkaç günlük arınma kürleri için bitki çayları, sebze suları ve meyve püreleri ideal ara öğün seçimleridir.

Özel sebze ve meyve suyu karışımları:

1)1 bardak sürpriz: 1 adet yeşil elma, 125 gr. Yonca filizi, 6 adet taze nane yaprağı, 3 adet havuç

2) Ekşi tatlı uyumu: 5 adet havuç, 1 adet elma, 1 adet limon suyu, 2.5 cm zencefil kökü, 1 adet mandalina suyu

3) Yeşil elmas: 2 adet salatalık, çeyrek pancar, bir tutam dereotu

4) Salatalık esansı: 2 adet salatalık, 4 adet kereviz sapı, çeyrek zencefil kökü, 1 tutam maydanoz, 1 tutam dereotu, 1 tutam sumak

5) Sağlık iksiri: 1 adet elma(püre), 1 adet portakal, Yarım greyfurt, 2 adet havuç (püre)

Ana öğünlerde az yağlı sebze çorba ve salatalar tercih edilmeli.

Yemeklere 1 bardak light kefir ve 1 dilim tam tahıl ekmeği eşlik etmelidir. Lahana, brokoli, karnabahar, havuç, kereviz, zerdeçal, kişniş, elma sirkesi ile pişirilmiş sebze çorbayı blender'dan geçirin. Boza kıvamı alan çorbaya lezzet katmak için 1 kaşığı kepekli unu 1 yemek kaşığı yağ ile yakmadan kavurup ekleyin. Kuru nane, sumak, kırmızı biber ile servis edin.

Akşam yemeği için vereceğim özel çorba tarifini kullanmaya özen gösterin. 2 büyük boy patates, 2 adet havuç, 1 kase pancar, 4 adet kereviz (yapraklarıyla birlikte), 1 kap maydanoz, 1 kap şalgamı doğrayıp suya atın 2 saat kadar piştikten sonra sebzeleri süzüp sadece suyunu için.

Sebze suları ya da yemekler için önemli bitkiler

Fesleğen, Çin sarımsağı, kişniş, dereotu, rezene, çemen, sarımsak, zencefil, bahçe nanesi ve çim filizi, turp ve filizlendirilmiş tohumlardır.

Meditasyon yaparak günün stresinden uzaklaşın

Rahatsız edici düşüncelerden arınma, zihinsel enerjiyi bir noktada yoğunlaştırma gibi faydaları olan yoga, tai chi, dua etmek gibi meditasyon türlerinden birini düzenli olarak uygulayın.

Doğa ile iç içe olun

Mevsim değişikliklerinde doğadaki yaşamı izlemek, evcil hayvanlarla oynamak, tüylerini okşamak hem stresten arınmanızı hem de yeşillikli açık alanlarda bol oksijen almanızı sağlayacaktır. İmkanınız varsa organik tarım yapın, balkon veya hobi bahçelerinde kendi sebzelerinizi yetiştirin.

Detoks süresince vedalaşmanız gereken besinler

Kahve ve siyah çay, kızartmalar, deniz mahsulleri,
kırmızı et, doymuş yağlar, şeker, mayonez, hardal,
tavuk, tuz ve karabiber, hazır gıdalar, beyaz ekmek, balık, peynir, yumurta, gazlı içecekler, alkol, sigara

Detoksa ihtiyacınız var mı?

1. Şehirde mi yaşıyorsunuz?
2. Ofis ortamında mı çalışıyorsunuz?
3. Sıklıkla yeraltı taşımacılığı mı kullanıyorsunuz?
4. Trafik olan yoğun yollara yakın mı yürüyüş yapıyorsunuz?
5. Sürekli cep telefonu kullanıyor musunuz?
6. Sıklıkla bilgisayar kullanıyor musunuz?
7. Nükleer, elektrik ya da cep telefonu dağıtım şebeke santrallerine yakın mı oturuyorsunuz?
8. Sıklıkla sigara içiyor musunuz?
9. Düzenli veya sık ilaç kullanıyor musunuz?
10. Düzenli alkol alır mısınız ya da hafta sonları sosyal içici misiniz?
11. Sedentar bir yaşam tarzınız mı var yoksa düzenli spor yapar mısınız?
12. Yılda 3 defadan fazla grip, nezle ve/veya başka bir virütik enfeksiyona kapılır mısınız?
13. Dişlerinizde civalı dolgu var mı?
14. Her gün kahve, musluk suyu, gazlı içecek içer misiniz?
15. Her gün şeker, tatlı, çikolata, beyaz ekmek, konserve, dondurulmuş ürün, kızartma, hazır gıdalar, cips veya kremalı tatlılar tüketir misiniz?
16. Genelde kahve veya çayınıza şeker ekler misiniz?
17. Genelde yemeklere pişerken veya yerken tuz ekler misiniz?
18. Yemek alışverişi sırasında etiket okur musunuz, katkı maddelerine dikkat eder misiniz?

Eğer bu soruların 5"inden fazlasına "evet" cevabı verdiyseniz kronik bir rahatsızlığınız yoksa en kısa sürede arınma programına başlamalısınız, mesela bu hafta sonu.

Eğer bu soruların 10'undan fazlasına "evet" cevabı verdiyseniz oldukça fazla toksik atık taşıyor olma riskiniz çok yüksek. Hücreleriniz serbest radikal tehdidi altında, ağız kokusu, midede gaz, kötü ten ve ter kokusu sorunu yaşıyor olabilir ya da en yakın zamanda yaşayabilirsiniz. Kronik bir rahatsızlığınız yoksa hemen yarın başlamalısınız.

Diyetisyen Berrin Yiğit
Akkavak Sok. Halil Bey Aptmanı
No: 31 D: 29 - 30 Nişantaşı
(0212) 291 75 15 – 16
« tüm yazıları
Soru Sor
3140
dahafazlası
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.