Mahmure

Doktorlar

Berrin Yiğit

Bu besinler bağışıklık sisteminizi güçlendiriyor!

Bu besinler bağışıklık sisteminizi güçlendiriyor!

Sonbaharda havaların soğumasıyla birlikte zayıflayan bağışıklık sistemimizi nasıl güçlendiririz? Diyetisyen Berrin Yiğit konuyla ilgili önemli bilgiler verdi...

Sonbaharda havaların soğumasıyla birlikte hastalıklara yatkınlık artmaktadır. Bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için vücudunuza koruyucu ve besleyici gıdalar aracılığıyla antioksidan takviyesi yapmak önleyici bir tedbir olacaktır. Ne kadar renkli salatalar, çorbalar hazırlarsak o kadar güçlü bir savunma sistemi elde ederiz.

Sebze ve meyvelere rengini veren pigmentler barındırdıkları güçlü ajanlarla bizlere koruyucu kalkan olabilirler. Özellikle mor, kırmızı, turuncu renkli sebze ve meyveler vazgeçilmezlerinizdendir.

C vitamini: Bağışıklık sistemini güçlendirir, doku yapımında ve onarımında rol alır, kansere ve kalp damar hastalıklarına karşı korur. Limon, kivi, portakal, çilek, greyfurt, kırmızıbiber, dolmalık biber, enginar, brokoli, fasulye, maydanoz, kuşburnu ve ahudududa bol miktarda bulunur.

Beta karoten: Vücutta A vitaminine dönüşür, bağışıklık sistemini güçlendirir. Böylece yaşlanmayı geciktirir ve cildi güzelleştirir. Turuncu, kırmızı, yeşil sebze ve meyveler bol miktarda beta karoten içerir. Özellikle balkabağı şu mevsimde çorba veya meyve suyu olarak kullanılabilir.

Omega 3 yağları: Vücudumuzda üretilemeyen bu yağlar genel sağlık ve bağışıklığımız için balık, ceviz, yumurta ve yeşil yapraklı sebzeler düzenli olarak tüketilmelidir. Ateş yükselmeden vücutta artabilen iltihabi tabloları düşürmeye yardımcı olan omega 3 damar sağlığı ve güçlü bağışıklık sistemi için değerlidir.

E vitamini: Bağışıklık sistemini güçlendirir, kanser ve kalp hastalıklarına karşı koruyucudur, cilt sağlığında etkilidir, dolaşımı düzenleyici etkisi vardır. Doymamış bitkisel yağlarda, fındık, ceviz, badem gibi kuruyemişlerde, bezelye, fasulye ve yeşil yapraklı sebzelerde bulunur.

Çinko: Hücre yenilenmesinde rolü olduğu için cilt güzelliğinde, saçın kuvvetlenmesinde, regl dönemi ağrılarının hafiflemesinde, yaraların daha hızlı iyileşmesinde, gribal algınlıklarda etkilidir. Peynir, sığır eti, kuru fasulye, yumurta, mısır, brüksellahanası ve brokolide bulunur.

Selenyum: Başta DNA sentezinden önemli fonksiyonlarıyla hücre hasarından korur, bağışıklık sistemi için elzemdir. Özellikle et, sakatat, balık, süt ürünleri, tahıllar, yumurtada yer alan selenyum proteinden kısıtlı beslenenlerde yetersiz olabilir takviye edilmelidir.

Pre-probiyotikler: Güçlü bağışıklık sistemi için sağlıklı barsak florası önemlidir. Bunun için düzenli olarak pro-prebiyotik ürünler tüketmelisiniz. Kefir de vazgeçilmez süt kaynaklarındandır.

Sonbahar çorbası:

Çeyrek balkabağını 1 kabak, 1 kereviz, 1 havuç, 1 patatesle küp küp doğrayıp haşlayın. İçine yarım demet dereotu, 1 kaşığı yağ ekleyip alacağı kadar suyla ve 1 bardak light sütle pişirin, püre edin en son üstüne bol limon sıkıp afiyetle yiyin.

Diyetisyen Berrin Yiğit
Valikonağı Caddesi No:106 Ece Apt. KAT:3 DA:8 NİŞANTAŞI
(212) 240 77 71

« tüm yazıları
Soru Sor
1548
dahafazlası
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.