Mahmure

Doktorlar

Berrin Yiğit

Bayram sofraları nasıl olmalı

Bayram sofraları nasıl olmalı

Bayram sofraları için yüksek hacimli, düşük kalorili besinler seçin

Tam Ramazan'da mide kapasiteniz daraldı darken bayram geldi birbirinden güzel yemekler heryerde, şekerler tatlılar cezp edici güzellikleriyle ye beni diyor ve siz iradenize hakim olmaya gayret ediyorsunuz ama işimiz biraz zor.

Zayıflamada gerçek başarı için başta özgür irademizin güçlü olması gerekirken aynı zamanda hangi besinleri, ne zaman, ne miktarlarda ve kombinasyonda tüketmeyi de bilmemiz gerekir Kilo verme girişimlerinin başarılı sonuçlar getirmesi adına yaşamınızda yapmanız gereken tek ve en önemli şey karar vermektir. Gitmek istediği yolu seçmiş bir kişinin önünde hiçbir engel duramaz.

Bayram sofraları için yüksek hacimli, düşük kalorili besinler seçin.

Sebze, meyve gibi yüksek su, lif, düşük yağ ve kalori içeriği olan yiyecekleri ana yemeğin yanında servis edilecek sağlıklı aperatifler olarak hazırlayın. Et tüketiminin arttığı bayramlarda öğünlerin kalori değerini düşürmek, sindirime yardımcı olmak ve sağlık sorunları ile tadınızı kaçırmamak için mutlaka porsiyon kontrolüne dikkat etmeli, yağsız etleri ızgara, haşlama veya fırında pişirerek pilav, makarna, ekmek eşliğinde yemekten çok sebze veya salatalarla tüketmelisiniz. Porsiyon kontrolünde en kolay yöntem kendi avuç içiniz kadar hesap etmektir. Yine hayali olarak bir tabağı dörde bölerseniz yarısını sebzeler, çeyreğini et, diğer çeyreğini de yoğurt ile doldurmak da kolay porsiyonlama yöntemidir.

Sindirime yardımcı olun

İnsanoğlu yaşamsal faaliyetlerini sürdürebilmek için düzenli ve yeterli olarak beslenmelidir. Beslenmede aldığımız besinler kadar bunların vücutta verimli olarak kullanılabilmesi de önemlidir. Sindirim ağızda kimyasal ve mekanik olarak başlar. Bu nedenle mutlaka küçük lokmalar halinde, yemekleri iyice çiğnemeliyiz. Bu sayede yediklerimiz daha kolay sindirilecek ve kullanılacaktır. Sindirim şikayetleri yaşamayacak, şişkinlik, hazımsızlığın önüne geçmiş olacaksınız.

Bitki çayları ile rahatlayın

Misafirliklerde bolca ikram edilecek çay ve kahve ile yüklü bir kafein bombardımanına tutulacağımız bayram ziyaretlerinde mümkün olduğunca günlük limitlerinizi aşmamaya dikkat etmelisiniz. Çarpıntı, su içmemeye bağlı başağrısı, uykusuzluk gibi sorunları da doğurabilecek durumla başedebilmek için günlük su alımınızı korumaya, kafeinli içecek tüketiminizi de her zamanki oranlarda korumaya dikkat etmeli, bitki çayları tüketmeye de gayret etmelisiniz. Özellikle sonrası içilen rezene, biberiye, adaçayı, form çaylar, ıhlamur ve papatya yardımcı olacaktır.

Beslenmedeki küçük detayların fark yaratacağını bilin

Kalkar kalkmaz oda ısısında akşamdan 1 dilim limon ile beklemiş 1 bardak su, 15 dakika sonra ise 1 büyük bardak sıcak su içerisine eklenmiş 1 kalın dilim limon ve 2 cm kalınlığında taze zencefilile demlenmiş su içmek sizi ve midenizi yoğun bayram günlerine hazırlayabilir.

Bayram ikramlarında tüm gün kalori alımınızın yükselme tehdidi vardır. O zaman en azından kahvaltıda minik kalori tasarrufları yapmak denge sağlayabilir. Bunun için bir örnek klasik peynir ekmekli kahvaltı yapmak yerine keten tohumu eklenmiş, meyveli yoğurt karışımları tercih etmek olabilir. Yoğurt olarak sade probiyotik yoğurtları tercih etmeye gayret edin, biraz da kefir ilave edebilirsiniz.

Ana yemeklere salatayla başlayıp, sofrada sizi en çok çeken yemekle devam edin. Hazım için gazlı içecekler yerine su, soda veya bitki çaylarını tercih edin.

Çevrenizdeki yemek tuzaklarını silin

Değişim sağlayabilmek için önce çevremizi, yaşadığımız atmosferi değiştirerek işe başlamalıyız. Bunun için kalori tuzaklarını ortadan kaldırmalısınız. Bayramda misafirlerinize ikram etmek üzere aldığınız çikolata, tatlı, baklavalar yerine daha hafif sütlü tatlılar hazırlayabilir, tam tahıl undan düşük yağlı tuzlular veya tam tahıllı kuru meyveli tatlandırılmış kurabiye veya kekler hazırlayabilirsiniz. Tabii size hediye gelen ikramların uzun süre evde tehdit oluşturmaması için görünmeyen yerlerde saklamalı ya da komşularınıza dağıtmalısınız.

Sağlıklı alışverişler yapın

Bayram alışverişine tok karna çıkın, normal hayatınızda yemediğiniz ama bayram sofralarında çeşitlilik sağlamak istediğiniz besinleri alırken kontrolünüzü kaybetmeyin. Dğru seçimler yapın, markete hazır listeyle gidin böylece süpermarket tasarımcılarının sizi cezp etmek için hazırladıkları tuzaklara düşmeden alış veriş yapabilirsiniz. Light bisküviler, light süt ve süt ürünleri, çeşit çeşit sebze ve meyveler gibi olmazsa olmazları hazır edin. Sadece kendinize değil sevdiklerinize de hafif yemekler sunun.

Sıvı alımınızın çoğunluğunu SU oluştursun
Obezitede son yeniliklerin tartışıldığı bir toplantı sonucu açıklanan yeni bir araştırma sonucuna göre, şekerli içecek tüketimini su ile ikame eden bireylerin diyetlerinde başka değişiklik yapmadan yılda ortalama 2,5 kilo, şekerli içecek içmeyen ancak günde en az 4 bardak su içenlerin ise yılda 1 kilo verdikleri gözlenmiştir. Metabolizmanın temizlenmesine yardımcı olan, kişileri fizyolojik ve ruhsal olarak arındıran suyun saymakla bitmeyecek faydaları yanında bu etkisi de hiç yoktan 1-2,5 kilo kaybına yol açarak hayatımızdaki değerini iyice gözler önüne sermiştir. Bayram süresince sıvı alımınızı ihmal etmeyin.

Hareket edin

İşlerinizin yoğunluğundan, zamansızlıktan şikayetçiydiniz işte size altın fırsat bayram tatilinizde yürüyüş yapmak için bahaneniz kalmadı. Her gün en az 30 dakika yürüyüş, dans, koşu, bisiklete binmek gibi sevdiğiniz bir spor yapın ve bunu devamlı sürdürmeye gayret edin.

Diyetisyen Berrin Yiğit
Valikonağı Caddesi No:106 Ece Apt. KAT:3 DA:8 NİŞANTAŞI
(212) 240 77 71
« tüm yazıları
Soru Sor
1771
dahafazlası
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.