Mahmure

Aşk & İlişkiler

İlişkiler

Şişmanım çünkü aşığım

Şişmanım çünkü aşığım

Yeni bir ilişkiye başlayan yani 'aşık olan' kadınlar aynı durumdaki erkeklere göre çabuk kilo alıyor. Heyecan kadını şişmanlatıyor.

Aşık olduğunuzda daha fazla kalori alıp bunları daha zor yakma olasılığınız artar. Neden mi? İşte nedenleri:

Romantik yemekler: Bu durumlarda zengin yemekler, bolca içki ile de takviye ediliyor ve üzerine bir de günahkâr bir tatlı ekleniyor. Tabii ki bir artı var; yemek sonrası 'egzersiz!' ama bu alınan ekstra kalorileri yakmaya yeterli değil.

Tembel hafta sonları: Bekar biri olarak, güneşli bir cumartesi gününü bisiklete binerek ya da koşu yaparak geçiriyor olabilirsiniz. Ama bir sevgiliniz varsa, geç saatlere kadar uyumanız, sonra brunch yapmanız ve sonra da sinemanın yolunu tutmanız daha muhtemel. Partneriniz ile vakit geçirmek, egzersiz yapmaktan ve rejimden daha önemli olmaya başlıyor.

Yemek yarışı: Kadınların yaptığı bir diğer hata ise hayatlarındaki erkek ile kalori yarışına girmek. Boyu 1.80 cm. ve kilosu 75 olan bir erkek günde 2300 kaloriye ihtiyaç duyar ama boyu 1.70 cm. ve 60 kilo bir kadın sadece 1800 kaloriye ihtiyaç duyar. Devamlı aynı şeyleri yiyen kadının, sonunda kiloları üst üste koymaya başlamasına şaşırmamalı bu durumda. Erkeğiniz ile aynı yemeğe devam ettiğiniz sürece haftada yarım kilo alacaksınız.

Midenizde kelebekler: Aşkın psikolojisi de tartının ibresini yükseltebilir. İyi stres de kötü stres de insanı buzdolabına yönlendirebilir. İnsanlar sıklıkla duygularını ifade etmek veya aşk karşısında duydukları endişe ve güvensizlikleri konuşmak yerine ağız ve midelerini yemekle dolduruyorlar.

Nasıl engellenmeli?

Sağlıklı bir ilişki sahibi olmak: İlişkiye bağlı kilo alımına son vermenin çareleri var. Beraber rejim yapan çiftlerin başarı oranı, tek başına rejim yapanlara oranla çok daha yüksek. Birbirlerine destek olabildikleri gibi, zararlı gıdaları evden tamamen kaldırmak daha kolay oluyor.

Bakış açınızı iyi ayarlayın:
Onunla yemek konusunda yarışa girmeyi önlemek için şöyle düşünün: O büyük bir jip ise siz de ufak bir mobiletsiniz. Yani onun sizden çok daha fazla benzine ihtiyacı var!

Kendinizi dinleyin: Duygusal nedenlerle yemek yeme oranınızda artış seziyorsanız, kendinizi dinlemeye başlayın. Hislerinizi iyice anlayabilmek için günlük tutma alışkanlığı edinin. Gün içerisinde hissettiklerinizi yazın. Böylece ne zamanlar ve neden çok yediğinizi anlamanız mümkün olacağı gibi, sağlıklı beslenme konusunda da ilk adımınızı atmış olursunuz.

Aranızda konuşun: Partneriniz ile beslenme konusundaki endişelerinizi konuşmaktan çekinmeyin. İlk anda kendini savunmaya geçse de, sizin gerçekten endişeli olduğunuzu anlayan sevgiliniz anlattıklarınızı dinleyecek ve muhtemelen sizi destekleyecektir.
652
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.