Mahmure

Aşk & İlişkiler

İlişkiler

Kadının aşkı 4 yıl sürüyor!

Kadının aşkı 4 yıl sürüyor!

Sunday Times'ta yer alan habere göre, kadının erkeğe duyduğu aşk en fazla dört yıl sürüyor. Bunun nedeni ise çok daha ilginç!..

Güncellenme tarihi: 29.04.2014
Amerikalı antropolog Prof. Dr. Helen Fisher, on beş yıl boyunca altmış iki ülkede yaptığı araştırmayı sonuçlandırmış. Araştırma ise kadının aşkının ne kadar sürdüğü üzerine.

Sunday Times'ta yer alan habere göre, kadının erkeğe duyduğu aşk en fazla dört yıl sürüyor.

Kadının âşık olmasını sağlayan beyin kimyasalları üç yıl içinde tükeniyor. Dördüncü yılda ise kadın yeni bir aşk bulmak üzere çevresine bakınmaya başlıyor.

Kadın erkeği neden yedekliyor?

Yani bu şu anlama geliyor; kadın üç yılının sonunda yeni bir aşkı bulana kadar kendisini garantiye almak için eskiyen erkeği yedekte tutuyor.

Kültürel, sosyal ve ekonomik koşullar evliliği yapay olarak uzatsa da, genetik koşullar bu duruma 'ı-ıh' diyor ve gizli ya da açık arayışlar başlıyor.

Bizden başka hiçbir memelinin aşkı bu kadar sürmüyor.

Helen Fisher'a göre kadın, dört yıl içinde erkeğe duyduğu aşkı imha edecek genetik programa sahip. Çünkü erkeğin de poligam olduğunu söylüyor. Yani kadın, aşkı sürdüğü sürece partnerine sadık, erkek ise fırsat bulduğu anda partnerini aldatmaya hazır.

Her şey "kalite kontrol" için

Cinselliği, sadece üreme ve nesli devam ettirme içgüdüsü olarak değerlendirdiğimizde bu farkın nedenini anlamak kolay oluyor. Ayda sadece bir yumurta üreten kadının, yumurtasını dölleyeceği erkeğin kim olacağına özenli bir seçimle karar vermesi gerekiyor. Çocuğu doğurup büyüten de kendisi olacağı için en iyi seçimi yapması çok önemli.

Bu yüzden erkeği uzunca bir süre 'kalite kontrolü'nden geçirmeye ihtiyaç duyuyor. Aşk kimyasalları, kadının erkeği 'sınavdan geçirme' dönemini zevkli hale getiriyor.

Aşkın ömrü kaç yıldır? TARTIŞIN!




1693
dahafazlası
YORUMLAR

nası başlasam ben cok seven biri olarak ve sevdiğimi nekadar sevsem sanki yetersizmiş gibi geliyodu ama benim o sevdiğim insan 3 yıldan sonra benden uzaklaşmaya başladı nedenler var tabi ama ben ne olursa olsun ondan uzaklaşamıyom ve bunu biliyomki kadınlar yanlış yapıyorlar 3.4 senelik sevgi olmaması lazım beni yakıp gidiyo acık acık ve hayatımı sağalığımı dünyamı yıkıp gidiyo nedersiniz bunu bildiğim halde gene onu cok seviyom hepte sevecem

özgürce 22.05.2009 21:43:35

BENCEDE EVET GÖRMÜYORUZ BİRBİRİMİZİ AMA SANA HER GEÇEN GÜN DAHA ÇOK BAĞLANDIĞIMI HİSSEDİYORUM ALLAHIM İNŞALLAH EN YAKIN ZAMANDA BİZİ KAVUŞTURSUN VAZGEÇİLMEZİMSİN KADERİMSİN ÖZLEMİMSİN HASRETİMSİN BEKLEDİĞİMSİN SEVDİĞİMSİN AŞKIM SENİ ÇOK SEVİYORUM

AYTEN ÇAKMAK 19.05.2009 11:58:49

YALAN 7 YILDIR EVLİYİM ŞİMDİ ESKİSİNDEN FAZLA AŞIĞIM MÜPTELAYIM HASTASIYIM

leyla 10.04.2009 18:59:32

Bir zamanlar abim kızım arkadaşımla birlikteyken bize demiştiki 3. ve 6. senenizi atlatırsanız kolay kolay ayrılmazsınız. Bugun ise bunu görmüş ve gösterdi. Adam prof. olacak bir adam resmen bunu araştırmadan söyledi :) İlginç ya. Tesadüf diye düşünüyordum aslında 3. yılımızda ayrılmamızı ancak bütün düşünceler alt üstü. Bunu bende yaşadım.

Onur ERBEY 04.04.2009 00:59:06

allah bi yastıkta kocatsın

baba 31.03.2009 00:21:57

bunlar doğru söylüyo galiba

derbeder 31.03.2009 00:21:28

aynen katılıyorum reyhan hanım. kadına bağlı,bayan olacak hanım olacak ana olacak hoş sohbet olacak ki erkek değer versin değilmi..

can (reyhan hanıma) 30.03.2009 23:00:36

demekki evliliğin ilk 4-5 yılının iyi sonrasının işkenceye dönmesinin sebebi kadınlarmış ee tabi erkekte kadından yüz bulamayınca başka kadınlara bakınmaya başlıyo erkeklere iftira atanlara duyrulur :)

aziz 30.03.2009 22:22:27

bilim duyguları kabul etmez.bundan ötürüdür ki anlatılanlara bilim gözüyle bakınca tespitleri doğru.ama işin içine duygular girince iş değişiyor.bana göre kadın muhteşem bi yaradılışa sahip,mutluluğun anahtarları onlar(aşık olmuş olan erkekler bunu bilir).ayrıca herşeyin en sonunda karşılıklı saygı ve güven varsa zaten sevgi yıllarca bu aşk denen tatlı yükü kaldırabilir...

ali murat 30.03.2009 19:22:15

bu karşındaki erkeğe bağlı. sana değer veriliyorsa sende ona değer verirsin. dürüstlük dahilinde gerçek sevgi sonzuza kadar sürebilir..

reyhan178 30.03.2009 18:16:22
DAHA FAZLA YORUM GÖSTER
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.