Cinsel Sağlığınızı Koruyun

Cinsel Sağlığınızı Koruyun

Sağlıklı bir yaşama sahip olmanın en temel kurallarından biri de düzenli ve nitelikli bir beslenme düzeni edinmektir. Bu kriter, aynı zamanda cinsel sağlığı da etkilemektedir. Cinsel gücün ve sağlığın korunması için her yaş döneminde tüketilmesi gereken besinler ve uygulanması gereken beslenme programları bulunuyor.

Sperm Sağlığı İçin Bunlara Dikkat

Erkeklerde sperm sağlığını korumak, uzun ve sağlıklı bir cinsel yaşam için son derece önemli. Bu noktada yaşam düzeni, fiziksel aktivite, stres, hormonal denge ve beslenme
gibi faktörler devreye giriyor. Uzmanlar erkeklerin cinsel yaşamda sorun yaşamamaları için beslenmelerine dikkat etmeleri gerektiğinin altını çiziyor. C, E, B12 Likopen, Co-
enzim Q, Selenyum, Çinko, Folik asit, L-Karnitin, Arjinin gibi vitaminlerin mutlaka alınması gerekiyor. Bunun için de sebze ve meyve ağırlıklı bir beslenme programı
uygulanmalı. Şeker, kafein, karbonhidrat gibi zararlı maddelerden uzak durulmalı.

Protein Alımı Gerekli

Erkeklerde ve kadınlarda sağlıklı bir cinsel yaşam sürdürmede, beslenmenin olmazsa olmaz bir nokta olduğunu biliyoruz. Özellikle 20'li yaşlarda süt, yumurta, peynir ve
yoğurt gibi protein kaynaklarını tüketmek gerekiyor. Bunun yanı sıra sebzelerden kereviz, roka, havuç gibi A vitamini deposu ürünler beslenme programında yer almalıdır.



İlerleyen Yaşlarda Sorun Yaşamamak İçin

İnsan yaşı ilerledikçe vücudunda yer alan eksiklikleri gidermesi daha zor bir hal alır. Özellikle 40'lı yaşlara kadar düzenli beslenme programı uygulamak gerekiyor. 30'lu
yaşlara gelindiğinde ceviz, badem, fındık gibi demir ve çinko bakımından zengin besinlere yönelmek gerekiyor. Bununla birlikte kırmızı et, ahududu ve böğürtlen gibi meyveler,vitamin ve ribovlin bakımından zengin olan bol lifli müsli ve mısır gevreği tercih edilmelidir. İşlenmiş et ve diğer gıda türlerinden de uzak durulmalıdır.



Fazla Kafeinden Kaçının

Cinsel sağlığı etkileyen besin maddelerinin başında kafein gelmektedir. Bu nedenle asitli içecekler, çay ve kahve gibi kafein bakımından bol ürünleri tüketmemek gerekiyor. Ayrıca beslenme düzeninde alkol ve sigara gibi zararlı etkenler de bulunmamalı. Beslenme düzeni saat olarak da belirli bir programa uymalıdır. Akşam yemeğinin en geç 20:00'de
yenilmesi sağlığınız açısından önemlidir.

 

 

Kaynak : Nasıl Kolay

Yayın tarihi: 11.07.2018
82
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.